۳۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های اردبیل لایروبی و ساماندهی شده است

نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده برای لایروبی، ساماندهی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۳۲ کیلومتر از رودخانه‌های و مسیل‌های استان اردبیل لایروبی و ساماندهی شده است.

حمید حاتمی ۵ شهریور درباره عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان اردبیل اظهار داشت: در دو سال اخیر با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب، ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان لایروبی و بیش از ۱۲ کیلومتر ساماندهی شده است.

او با بیان اینکه در یکسال گذشته حدود ۱۶.۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و بازگشایی شده است، تصریح کرد: این مقدار عملیات در رودخانه‌های گیوی چای، هرو چای، قوریچای، شاهرودچای، بالیخلو، قره سو و سوهاچای انجام گرفته است.

حاتمی افزود: با تلاش همکاران در دو سال گذشته ۳۵ هکتار از اراضی واقع در بستر رودخانه‌ها در سطح استان آزادسازی شده است.

نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در راستای اجرای تکالیف قانونی این شرکت مبنی بر تعیین حدود و بستر حریم رودخانه و مسیل‌ها، در یکسال گذشته قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها برای ۱۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان منعقد شده است.

او با اشاره به وقوع سیلاب‌های اخیر در شهرستان‌های گرمی، مشگین شهر و بیله سوار، به اهمیت لایروبی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان بالاخص بازه‌های اضطراری تأکید و ادامه داد: آخرین وضعیت کلیه بازه‌های اضطراری استان استخراج شده که به محض تخصیص اعتبارات لازم عملیات لایروبی و ساماندهی در آن‌ها شروع خواهد شد.

حاتمی همچنین با تأکید بر تداوم برنامه‌های لایروبی، ساماندهی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار لازم بخش قابل توجهی از رودخانه‌های استان لایروبی و ساماندهی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.